26/03/2009

11 | Contesting it


It's been quite a busy week so sorry for not posting anything for three days. I almost collapsed when I discover there were viruses on my computer and spent a white night trying to get rid of them (thank you, Windows Defender, you're a life-saver !!)...


But that's not today's topic ! I have to say a lot of things happened lately in my "artistic" life.

First, I am glad my Watchmen parody was used by Quartier Libre, even though not published in the paper because there was no space enough for the article, and I hope I will be assigned loads of others.

Anyway, I'm actually taking part of a contest set by my university (yeah, I know, they do that a lot !!), for the Francofête, an event praising the French language (it's kind of ironic, isn't it ?). I had to draw a two-pages comics illustrating the idiom "Bon débarras" (Good Riddance). So here are sketches of this crazy story characters. It will, of course, be published on this website, after the contests results will have been given of course. Till then, try to guess what's the story is about !!

Désolé pour cette absence de 3 jours mais mon ordi semble avoir contracté des virus alors j'ai un peu les boules chaque fois que je me connecte.

Pas mal de choses remuent cette semaine niveau BD, sans compter le blog. Malgré le fait que Quartier Libre n'ait pas publié de So Lucky Are Boys cette semaine, je m'en sors quand même avec une illustration (Brainmen, voir plus bas), peut être la première d'une longue série ?

Je participe également à un concours de bandes-dessinées organisée par la fac et parrainée par Zviane, l'auteur des Chose-O-Tron qui sont aussi publiés dans Quartier Libre. Bien que les deux pages requises étaient terminées depuis longtemps, je ne suis allé les déposer qu'avant hier ; je suppose que plus les enjeux sont hauts, plus ça me fait peur... Du coup, j'ai stressé comme un malade en me rendant compte que j'avais oublié de rendre la fiche d'inscription avec ma BD donc j'ai couru re-rendre le tout aujourd'hui... Bref.

En tous cas, voilà un croquis des deux personnages et de certains éléments de cette histoire un peu dingue. Je la mettrais sur le site une fois les résultats du concours publiés (que je gagne ou pas...) En attendant, si vous arrivez à trouver de quoi elle parle, chapeau !!

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment !