11/09/2010

104 | Some dates... / Y'a des dates comme ça...

... you're just useless. I have some weird drawing habits. One of them is I like drawing art on peculiar dates like with numbers that follow each other or parallelisms. So, I wanted to draw something on September 8th (because the French date is 08/09/10) but I just couldn't draw the character I wanted the way I wanted. The same for September 9th (09/09/10) and September 10th (10/09/10 !! - I'm really mad at myself for this one, it was one freakin' gem !!) And now we're on 11/09/10 (even if the order ain't good) but I'm kinda still hung-over from yesterday night to even want to try to draw... So here's an old picture of your artist's former room's desk, taken a little before I took off to Paris.


(English people, try to put it in order !! : 1) paper Eiffel Tower my little sister sent me 2) various tickets for shows and parties 3) map of La Ronde, Montreal's amusement park 4) Indian Ink for my Arts class in 7th grade 5) Latest artwork at the time 6) 3D glasses from Avatar 7) All you need to draw and write 8) Wood first versions albums 9) Folder of artworks from highschool 10) Vicious laptop connected on a Parisian radio station.

Il y a des fois comme ça où même quand on veut on n'y arrive pas. Par exemple, j'ai une habitude de dessin un peu bébête qui consiste à faire une illustration ou une planche pour immortaliser certaines dates telles que celle ou les nombres se suivent où avec des parallelismes. Ainsi, je voulais faire une illustration le 08/09/10 mais j'ai pas réussi à dessiner le personnage que que je voulais comme je le voulais (ce sera sans doute ma prochaine illustration - je n'abandonne pas !!). Pareil pour le 09/09/10 et le 10/09/10 (ça, je m'en veux vraiment d'avoir loupé cette date). Reste le 11/09/10 mais l'ordre n'est pas bon et comme j'ai pas plus d'inspiration et que j'ai des relents de gueule de bois, voilà plutôt un post avec une photo prise l'an dernier dans mon ancienne chambre avant mon déménagement. Juste pour dire, quoi.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment !